Och jag följde dig längs vägen den natten, så vuxen i din hand

Värdelös lördag, kunde lika gärna ha stannat i sängen hela dan. Vill bara att dagen ska ta slut eller en vändning. Orkar inte med den längre. Kunde egentligen ha gjort vadsomhellst istället för att sitta här och vänta på något som aldrig kommer att hända.


Jag ser pojkar som gråter och flickor som tar dem i hand
Jag ser mannen på balkongen ta en tyst minut för sig själv

Är du en av dem som var där när det hände
Eller saknar du nån du en gång trodde du kände
Är du en av dem som gråter när ingen ser på
Är du en av dem som beror ändå

Jag ser mig i spegeln med ögon röda av gråt
Jag tänker hur gick det till, hur bar dem sig åt



Undrar vad som händer, vi som skrattade nyss
.
Allt vi behöver, det finns där.
Måste bara ta det man vill ha och lämna resten åter

Hitta det som krävs, för att få det att fungera
Sätta våra prioriteringar och se klart vad som är viktigt,
för att inte förlora det vi håller av.
Allt som är värt något i världen får man kämpa för
att behålla.
Allt kräver uppoffringar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0